w

Od kilku lat prowadzi własny hotel. Teraz zdradza niektóre sekrety gości.

Podczas podróży hotel staje się naszą tymczasową rezydencją. Chcemy spać na miękkiej pościeli. Po długich spacerach i spotkaniach biznesowych nie chcieliśmy kłócić się z recepcjonistką, że suszarka do włosów nie działa prawidłowo. Jestem osobą, która bardzo dobrze zna się na biznesie hotelarskim. Od kilku lat prowadzę mały hotel i mam się czym z wami podzielić.

Uważa się, że w hotelach narzuty są rzadko czyszczone, a ekspres do kawy jest bardzo brudny. Może tak być w przypadku dużych hoteli, ale w małych hotelach czystość jest bardzo ważna. Kiedy masz tylko 8 pokoi, nie masz basenu ani restauracji, wszystko, co możesz zrobić, to posprzątać wszystkie pokoje. Dlatego narzuty czyści się prawie jak prześcieradła – przynajmniej raz w tygodniu, a ekspres do kawy czyści się codziennie. To samo dotyczy naczyń w pokoju – należy je myć raz dziennie, niezależnie od tego, czy były używane, czy nie.

Niestety nie mogę tego samego powiedzieć o zasłonach. Jak często pierzesz zasłony w domu? Jeżeli nie jesteś uczulony na kurz to oceniam średnio raz w roku. Hotel odbywa się raz w roku, co nie jest powszechne.

Zawsze posprzątaj pokój przed przybyciem nowych gości, ale jest jeszcze jedna sztuczka. Na kilka godzin przed wejściem gości do pokoju pokojówka posłużyła się pastą do czyszczenia wszystkiego w pokoju. Wlali do toalety jakiś ostry płyn i spłukali ją.

Aby goście byli rano głodni i pobudzili do zamówienia śniadania, kierownik zawsze robi kawę. Kawa w holu pachniała tak mocno, że wszyscy natychmiast poczuli się głodni.

Staraj się nie pić darmowej kawy rozpuszczalnej i torebek herbaty. Są to najtańsze produkty, ponieważ są bezpłatne dla gości. Zazwyczaj są oferowane klientom podczas oczekiwania na wejście na pokład. W naszym hotelu na śniadanie podawana jest dobrej jakości kawa, ale nie jest ona darmowa.

Mały hotel nie posiada kuchni. Nie mają dużo miejsca, a jeśli jest, to zamiast kuchni zbudują inny pokój. W małym hotelu potrzebujesz tylko kuchenki mikrofalowej, której możesz użyć do podgrzania jedzenia.

Jeśli rezerwujesz hotel i widzisz ostrzeżenie o zakazie palenia, oznacza to, że palenie jest rzeczywiście zabronione. Prawie wszystkie hotele mają czujniki dymu, jeśli pojawi się dym, uruchomi alarm. Jednak nawet jeśli nie ma alarmu, nadal czujemy zapach dymu. Będziemy wiedzieć, że nadal palisz. Proszę, nie rób tego.

W Internecie jest wiele artykułów o tym, jak znaleźć ukryte kamery w pokojach hotelowych. Według badań 1 na 10 osób znajduje kamerę w swoim pokoju. Jednak właściciel hotelu może umieścić kamerę tylko w holu, na korytarzach i innych miejscach, a nie w toalecie lub pokoju. Hotele, którym zależy na swojej reputacji, nigdy tego nie zrobią.

Każdy hotel, nawet najmniejszy, zapewnia bezpłatne usługi. W naszym hotelu zawsze są bezpłatne suszarki do włosów i kapcie, aw każdym pokoju szampon, mydło i żel pod prysznic. I zawsze drukujemy coś dla naszych gości lub wzywamy taksówkę. W małych hotelach nie ma listy bezpłatnych usług, ale zawsze należy zapytać recepcjonistkę. Jeden hotel może być wolny, a drugi nie.

Overbooking doskonale nadaje się do zakwaterowania w hotelu i jest koszmarem dla gości. To wtedy sprzedajemy więcej pokoi niż faktycznie posiadamy: więc nawet jeśli ktoś anuluje rezerwację, pokój zostanie zarezerwowany. Ale czasami nikt nie odwołuje rezerwacji, więc liczba osób rośnie. Oczywiście to nasza wina i oferujemy im bonusy – takie jak darmowe śniadanie czy pokoje superior w tej samej cenie. Współpracujemy z pobliskim hotelem iw razie potrzeby możemy kierować „dodatkowymi” gośćmi.

Każdy hotel stara się w jakiś sposób zaimponować klientom, aby byli stałymi klientami. W przypadku małych hoteli jest to trudne: nie mają one tak wielu wysokiej jakości usług. Dlatego w naszym hotelu gościnność to nasz największy atut. Jeśli klient chce porozmawiać i wskazać mu najlepsze miejsce w mieście, menedżer zawsze z nim porozmawia.

Kierownik hotelu jest bardzo uprzejmy dla wszystkich klientów, nawet dla tych klientów bez powodu. Uwierz mi, jeśli jesteś osobą uprzejmą i uprzejmą, zostaniesz zapamiętany następnym razem, gdy znowu z nami będziesz.

W małym hotelu można spotkać się nie tylko z kierownikiem recepcji, ale także z właścicielem. Odbierają telefony, rozmawiają z gośćmi i robią wiele innych rzeczy. Musiałem zmienić pościel, posprzątać łazienkę i ustawić telewizor. To część pracy małego hotelu.

Właściciele restauracji pracują, nawet jeśli nie ma ich w restauracji. Zawsze jest coś do zrobienia: kupić farbę na ścianach, zasadzić kwiaty … Kiedyś pomalowałem nawet ławkę na ulicy obok hotelu, bo nie wyglądała dobrze. Dlatego jeśli ktoś myśli, że właściciel hotelu tylko zarabia i nic nie robi, to jest to całkowicie błędne.

Niektórzy goście chcą po prostu krytykować. Sprawdzają, czy w każdym rogu pomieszczenia nie ma kurzu. Czy to zachowanie nas denerwuje? To nieprawda, bo wiem, że ci ludzie nie mają praktycznego powodu, by nas krytykować.

Wielu gości martwi się, że właściciele hoteli i pracownicy piszą dobre recenzje, aby je poprawiać. W niektórych usługach, takich jak Mapy Google, każdy może napisać recenzję, co nie jest dobre. Jednak w witrynach takich jak Booking i Airbnb możesz napisać recenzję dopiero po potwierdzeniu rezerwacji i dopiero po wymeldowaniu. Uwierz mi, normalny hotel nigdy nie stworzy fałszywej rezerwacji tylko po to, by napisać recenzję. Dlatego jeśli chcesz uzyskać prawdziwe recenzje, odwiedź te strony.

Czasami goście wyglądają na absolutnie szczęśliwych i zadowolonych, po wymeldowaniu napisali złe komentarze o zepsutej suszarce lub zepsutym grzejniku. Najlepiej jest poinformować nas o tych problemach jeszcze w hotelu, ponieważ możemy je naprawić. Na pewno dostaniesz inne suszarki do włosów lub dodatkowe koce.

Pewnego razu młodzi ludzie obchodzili Boże Narodzenie w naszym hotelu. Świetnie się bawili, ale zamienili hotel w koszmar: bardzo pobrudzili pokój, pokłócili się, a nawet złamali sobie nos. A śmieci jest tak dużo! Ale najbardziej zaskakujące jest to, że zaproponowali, że posprzątają. Naprawdę wstydzili się swoich czynów i szorowali podłogę i sprzątali śmieci.

Zostaliśmy okradzieni pierwszego dnia otwarcia hotelu. To zwykła pani, która ma prawo rezerwować pokoje. Powiedziała, że ​​chce tylko umyć ręce i zostawić rzeczy, a potem wrócić w nocy. Została w pokoju przez kilka minut, po czym przyniosła torbę. Nie wróciła. Późnym wieczorem kierownik zdecydował się do niej zadzwonić, ale nie odpowiedziała. Pokój się otworzył i zobaczyliśmy, że nie było telewizora. Nic nie wiemy, jak zdjęła go ze ściany w zaledwie 5 minut. To bardzo tani telewizor.

Mamy gościa z Niemiec. Ma całe pudełko niesamowitych niemieckich czekoladek, które zawsze daje recepcjonistce. Następnie kierownik zaczął dzielić się ze mną czekoladą. Ten facet po prostu chciał zrobić dla nas coś dobrego i jesteśmy za to wdzięczni.

Chcesz poznać inne informacje o hotelu? Możesz zostawić swoje pytania w komentarzach, a ja postaram się na nie odpowiedzieć.